torsdag 18 september 2014

Kampanjstart

Nu har den dragit igång. Kampanjen inför församlingsvalet. Kandidaterna har offentliggjorts, fotografering pågår i min egen församling, vi kandidater är uppmanade att svara på frågor.
Ja, om det inte klart har framgått så har jag ställt upp i församlingsvalet för församlingsrådet. Skulle verkligen se fram emot att bli invald. Jag är så stolt över min församling och det den gör och vill gärna vara med och påverka. Det finns alltid nåt att förändra och förbättra. Jag är ju inte speciellt kyrkaktiv när det gäller att gå i kyrkan tex men jag är aktiv på mitt sätt vill jag mena. Och kan kanske vara ett alternativ för några.
Nu just sitter jag och filar på svar på de frågor jag ska besvara. Inte helt lätta frågor och inte riktigt det jag skulle se som min programförklaring. Men man får väl slira litet för att få in det man vill ha sagt. Och det kommer att finnas massor med kanaler för att nå ut till väljarna.
När det gäller fotograferingen kan man bara konstatera - meni uusiksi. Jag var imorse för att bli avporträtterad. Lät bli stavgången för att inte se svettig och rödbrusig ut. Och klädde mej varmt - morgonen var disig och sval - och gick så hårt att jag kom fram - just det, svettig och rödbrusig. Det i kombination med strålkastare blev bilder som var - nåja, inte vad jag ville. Så nu ska jag tassa iväg på nytt och den snälla J försöker på nytt. Allt möjligt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar