måndag 15 september 2014

Slutet på en epok

Nu har jag definitivt sopat undan spåren efter min tid som ägare av en fast telefon och dito aktie. Den sista biten.Men det tog tid. Först skippade jag den fasta telefonen men behöll numret som Saunalahtis hemtelefon. Som togs bort när jag märkte att det inte användes - hade själv ett så bra mobilavtal.
Men aktien - den blev ett problem. När Elisa började locka. hade så gärna velat hålla Anvia som det varit men lockropen ljöd. Och 2000 euro är pengar det också. Anvia hade inget att möta med. Så förlåt mej men idag sålde jag min telefonaktie, den jag köpte när jag var helt ung.
Ville kolla med skattebyrån hur jag ska göra med försäljningsvinsten och lyckades spåra inköpsdag och -pris. Tack vare dagböcker. Köpt 6.7 1997 för 2800 mark. Det visade sej på skattebyrån att en telefonaktie i egen ägo får säljas skattefritt. Så 2800 mark blev 2000 euro.
Understöder dock mitt Anvia med att vara TV-kund och bredbandskund. Lycka till i kampen mot storbolaget, mitt Anvia.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar