söndag 14 september 2014

Tidlöst

Det är så trevligt att vara klädd i loppisfyndet Marimekko Iloinen. Alltså klänningen med små glada fickor. Folk kommenterar att den är nätt. Folk minns var de har sett den. Folk har haft den själva. Och mina tankar går till de tider när våra inhemska klassiker blev tidlösa. Marimekko, Vuokko, Palmroth för att nämna några märken som höll stilen. Och det köptes plagg som användes år ut och år in. Plagg man trivdes i och använde tills de tog slut. Det var hatten, klänningen, kappan och inte som nu, skåpet fullt. Jag kan längta till den tiden. Därför är jag glad att jag hittade min Iloinen som dessutom tycks göra andra glada. Och smycket jag använder torde vara ett Kalevala-smycke som jag fick i stundentgåva. Heja förr i världen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar