söndag 18 augusti 2013

Som turist

Är helt imponerad av mej själv! Har varit ute och tursistat för att visa gästen söderifrån vårt världsarv. Jag - som är det minsta turist man kan tänka sej. Men Replotbron måste man förstås visa en som inte varit i Vasa sen på 70-talet. Sagt och gjort. Kaffe i termos På Fjärdsgrundets grillplats. Fin vandring på promenadvägar jag inte hade en aning om. Vädret toppen - vind och sol. Kamerorna gick heta - för nog är den ju en sevärdhet, vår bro. Sen trodde jag att det skulle ta slut men nej - jag föreslår en färd ut till Svedjehamn. Och så blev det. Och hela köret - upp i Saltkaret, fisksoppa på Salteriet (där man faktiskt förberedde gudstjänst). Och sen raka spåret hem eftersom körövningen börjar om ett tag. En fantastisk utfärdsdag för mej och vad jag förstod - också för gästen. Att sånt. Det trodde ni inte!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar