tisdag 20 augusti 2013

Om att sova

Det har skrivits förr här i bloggen om dåliga nätter. Kan inte låta bli att ännu filosofera kring sömn - företrädesvis min egen dåliga. Det har varit så risigt-asigt-dåligt nu så det inte är sant. Det är ju så här att jag är störd av ljus, ljud och värme under stor del av sommaren. Nu börjar det lätta och jag försöker frenetiskt få slut på mitt användande av insomningspiller. Pillren togs i bruk när B var sjuk och det har bara inte gått att helt få bort dem. Tycker det skulle vara dags. Försöker jag så vaknar jag typ klockan 3, svettig och med hjärtklappning. Och nej - det är inte klimakteriet mer tror jag. Kanske jag slumrar in men i så fall ytligt. Sådan var natten till igår och det märktes nog under dagen. Senaste natt tog jag ett halvt piller och la mej i god tid och se, jag sov som en gris. Och vilken känsla en dag när man har fått en lång natt! Ni som sover - hoppas ni vet hur viktig gåva ni har. Oftast sover jag inte särskilt bra med piller heller... Börjar vara begränsande. Kan inte äta sent, känner mej trött och känner att jag ser trött ut. Vill sova!
Vet ett par saker jag borde åtgärda - borde lägga mej tidigt - typ före 22. Och borde lämna surfplattan i vardagsrummet. Och om det inte lyckas - låta bli att spela Wordfeud det sista jag gör på kvällen...




2 kommentarer:

  1. Har du provat använda magnetsmycken? Min mamma har ätit sömnmedicin i flera år. Nu har hon varit utan i över 6 mån sedan hon köpte ett magnetsmycke som hon började använda. Har själv också fått hjälp av sådana. Om du googlar på engetix smycken kan du läsa mera.
    Bara som ett tips ifall du är villig att prova olika metoder. Hoppas du får sova gott inatt.

    SvaraRadera
  2. Är nog skeptisk till magnetism i det här sammanhanget

    SvaraRadera