lördag 10 augusti 2013

Nattliv

När man har vaknat klockan 3 badande i svett efter en ytlig sömn från typ 12 är man nog inte rustad att möta dagen. Det var min natt. Försöker få bort insomningshjälpen och passar på nätter mot lediga dagar. Men resultatet var inte lyckat. Mina friends på Fb kommenterade helt klokt att det är något i mitt liv som borde ändras. Ambitionsnivån sänkas. Så rätt. Och jag vet att det är många saker jag tänker på när jag ligger vaken. Torpet tex. Som enbart ger mej arbete - ett arbete jag inte tycks hinna slutföra. Men vad är alternativet? "Man har ansvar för det man har gjort tamt". Sälja bort allt? Men vad har jag då? Att såna konstruktiva tankar inatt. Trots min sömnbrist var jag ute på torpet idag. Jobbade och stod i - och njöt! Men kände nog att jag inte var i form. Förstås. Nå, troligen är jag så trött att nästa natt blir bättre - om jag inte somnar i soffan efter en god och diger måltid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar