tisdag 27 augusti 2013

Projekt odlingslådor

Fick mina "Ikealådor" i söndags. Dvs min bror hade spikat ihop bräder, förborrat och tom försett mej med skruvar. Och bilen packades så det förmodligen var olagligt att köra. Såg inte så mycket åt höger - valde gator därefter.



Tänk att denna mängd bräder rymdes i bilen! Rödmålade för de har varit väggpanel. Vad göra åt insidan? Jag valde att täcka in med plast. Stiften i stiftmaskinen tog slut så det blev bara en låda som fixades. Tack och lov kan man säja för det var en hel del jobb. Bilden nedan visar plastandet.


Sen blev det dags att skruva. Och igen kunde jag inte annat än irriteras över hur opraktiskt det är vara
ensam. Skulle ha behövt nån som höll i. Och skulle gärna ha haft nån med mera styrka i skruvarmen. Och då jag vet hur behändigt det skulle ha gått med en skruvdragare. Men jag fick ihop det hela.


Ganska bra, va. Typ 2 m lång och typ 1 m bred. Och i den går det mycket mull. Men först bort gamla jordgubbar. Hålen i  plasten täcktes och först kompostmull, sedan mull av sämre slag. Många kärrlass.



Och sen överst 150 liter fin köpemull i plastpåse. Kunde ha lagt ännu mer men inte idag åtminstone.


Planterade bara på prov några plantor - tycker det är för varmt och torrt för stora flyttet. Sen när det är klart kommer plantorna i det gamla landet runt omkring att få vara kvar. Skulle så behöva ny mull de också.

1 kommentar:

  1. Visade sej att jag har skruvat på ett sätt konstruktören inte hade tänkt sej. Tadaa!

    SvaraRadera