fredag 23 augusti 2013

Ei ihan vielä

På promenad med två brorsbarn i maj för flera år sedan. Diskuterade sommarlov. Storasyster på skolflicks-storflicksvis konstaterade att hon nog är helt färdig för sommarlov- Lillasyster (dagis/förskola-typ) sa: mä en oo ihan vielä valmis. Och det säjer nog jag också. med tanke på pensionen. Tänkte på det efter gårdagens fortbildning som jag upplevde så positiv. Jag vill vara med om att förbereda digitaliseringen av studentexamen och den nya antagningen till skolor efter gymnasiet. Tillsammans med mina härliga studiehandledarkolleger inom Vi7-gymnasierna. Tänkte på det idag efter en fredag ensam på kanslisidan. Det är viktigt att vara behövd. Och efter en härlig fredag med elevkontakter och en fin fredagssamling - som också innefattade träff med en fd studerande. Ett jobb där man helt klart är privilegierad. Och också är jag privilegierad på det sättet att jag får vara deltidspensionär. Se att jag inte är oumbärlig. Den dag jag ska gå i pension är jag beredd. Men fram till det ska jag njuta av att få jobba. Kunnes oon valmis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar