onsdag 7 augusti 2013

Ålder oförändrad

En vän talade om sin morfar. Han börjar närma sej 90, sa han. Hallå, den mannen är född samma år som min mamma var. Hon skulle alltså ha varit nära 90 om hon hade levat. Hon dog innan hon hann fylla 80. Och min pappa som dog innan han fyllde 50, han skulle också ha varit över 80 idag. Vet inte hur jag tänker, men inte tänker jag på dem så som de skulle vara på riktigt. På nåt sätt stannar åldern av  när en person dör. Eller? Blir de på något sätt ålderslösa? Vet inte men konstig känsla att tänka att min mamma skulle vara närmare 90...


1 kommentar:

  1. Tänkte på detta då jag var i Vasa nyss..satt på terass och förväntade mig se alla de ansikt3en jag förr såg...insåg snabbt att de är ju över nittio idag t.o.m. näsmare hundra..allt var så sorgligt främmande!Kristian

    SvaraRadera