torsdag 15 september 2016

Datorberoende

Ja jag är datorberoende. Dvs beroende av dator. Som fungerar.
Hade en massa saker som skulle fixas på förmiddagen före hungerdagsvakten. Och mitt i fixandet - ja mitt i ett långt och viktigt mail började datorn med en uppdatering av systemet - en uppdatering som jag nog visste om men som jag inte hade en aning om längden på. Trodde ren att det var fel på nånting.
Öppnade dator 2 i sovrummet - Linuxdatorn och satte mej där. E-posten inte installerad där. Men det fixades. Det blev att äta mellanmål i sovrummet.
En instans försökte jag kontakta per telefon men hamnade i en kö - och sånt hade jag ju inte tid med. Så det blev att skicka e-post från telefonen - för att få eventuellt svar till rätt adress medan jag var ute på språng.
Strax innan jag for var stordatorn klar med uppdateringarna och friden återställldes.
Och ja - jag är datorberoende - beroende av dator.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar