onsdag 10 juli 2013

Nästan för enkelt

Det här med att låna böcker blev så lätt - nästan för lätt - sedan jag började låna till plattan.Behöver inte cykla till bibban, behöver inte förnya - ligger bara i soffan och klickar in nästa bok. Det enda kruxet är att jag bara får låna en bok per vecka. Men det är inget problem. Just nu läser jag serien om Maria Wern och kollar på nätet först i vilken ordning de går. Lyx. Och när jag läser sen - då vet jag samtidigt vad som händer på Fb och i Wordfeud (det där är nästan att vara snuskigt uppdaterad, men jag skrev nu det ändå). Ett problem är att högen med böcker på väg till bytesbordet växer. Håller på att  rensa ut i i torpets bokhyllor. Så endera dan ska jag nog ta mej till bibban.
Och ja - nån pappersbok behöver jag alltid ha igång - jag får inte använda plattan i badet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar