onsdag 3 juli 2013

En lovsång till vår tvättstuga

Jag har varit på väg att flytta flera gånger men har ändrat mej när jag har tänkt på vårt tvättstuga. Sa grannen omorse. I och för sej är hon litet miljöskadad - hon har ägt tvättinrättning som yrkesaktiv. Men jag säjer nog nästan som hon. Och vår tvättstuga - det är höghusets gemensamma tvättrum med modern och snabb maskin, stor ho för handtvätt/mattvätt, torkrum och mangel.  Och dessutom det bästa - torkmöjligheter på gården. Allt detta är gratis för oss boende. Vi är få vilket betyder att det nästan alltid finns tid. Jag bor på första våningen vilket betyder att jag hör när maskinen är klar - behöver inte passa tider.
Underbart och speciellt på sommaren är det toppen. Det är en sån njutning för mej att kunna hänga ut kläder på tork! Så mycket njuter jag att jag vissa vårar har skottat gångar under torklinorna för att komma åt dem. Och dessutom kan jag gå ut i nattkläder och hänga min byk. På sommaren. Har jag bestämt.
Sen blir det ju litet spänning också en dag som denna. Hängde just ut ett lass - och så kom det en skur. Ska man störta ut och rädda det som räddas kan eller ska man låta det bli en extra sköljning. Valde kallt det senare - vi får se sen mot kvällen...


1 kommentar:

  1. Det kom faktiskt rejäla skurar i flera repriser på kläderna på gården men de blev ändå torra på eftermiddagen

    SvaraRadera