lördag 13 juli 2013

Kranka

Ser på många sommarmysprogram på tv. Typ Ernst, Huvila ja huussi bara för att nämna ett par. Underbara saker sker med gamla trista hus. Och nästan i varje program slutar vi med en underbar sommarfest i det gröna. Ett bord dukat - en duk vajar och gästerna kommer. Men hallå - hur är det möjligt? Myggen - har ingen tänkt på dem? De där som surrar kring öronen så fort jag gör nåt annat än gräsklippning (de tycks inte tycka om vibrationerna från klipparen). Jag kan på något sätt accceptera att det surrar kring öronen när jag rör på mej och jobbar i trädgården. Men att sitta och äta middag/supé med en massa mygg omkring - nejtack! Är det fake alltihop med sommarromantiska dukade bord? Eller är jag pitu?
Det var nog så fint på torpet idag att man hade lust att ta ut ett bord och mysiga stolar och duka upp. Gräset klippt och sommaren bara skrek ja! Vädret toppen - mulet och ca 20 grader. Men det gjorde jag ju inte. Det fanns krankar. Och så gör man inte sånt ensam...
Men på riktigt - hur gör man om man vill äta ute - med krankarna alltså...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar