tisdag 23 juli 2013

Datorskolning

Idag har jag varit på datorskolning mest hela dagen. Tog hem två tröga laptopar från en vän. Innehåller båda operativsystemet Windows XP. Min avsikt är att få dem att bli snabbare genom att de blir Linuxdatorer. Och oj vad jag har lärt mej mycket igen! Och vilka motgångar jag har haft. Och hur jag fastnar när jag börjar testa! Bara en gång till - segt, segt. Och inte mer efter bilturen jag var på under kvällen. Jo, bara litet till. Och nu sitter jag igen och väntar på att når ska bli klart. Verifierar installationskonfigurationen... Långsamt. Och den ena datorn går inte att koppla trådlöst. Den andra verkar inte ha drivrutin för trådlöst. Och mitt stora modem tycks ha nåt fel när det gäller trådkoppling. Men skam den som ger sej! Och jag har ju en att fråga... För jag förstår inte mycket av det jag gör.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar