tisdag 9 juli 2013

Jordanden

Det känns som om det skulle finnas en jordande som drar i mej när jag är på torpet. Den får mej att se det som borde göras i min trädgård. Och inte bara se utan också stiga upp och göra saker. Satt och åt nånting ute på gården igår och visste precis vad jag skulle göra efter det. Men så fick jag syn på ogräs som jag inte hade märkt. En lönn som behövde bindas upp. Och det bara måste göras. Det var bara att stiga upp när maten var äten... Och det är samma sak hela tiden. Jag har vissa saker planerade när jag far ut. Och medan jag håller på dyker nåt nytt upp och jordanden drar i mej. Igår fann jag mej plötsligt vara i färd med att kasta in  ved under tak. Bara ett exempel. Och det har jag lärt med - fast jag inte lever upp till det - ha alltid handskar på och nåt uppsamlingskärl nära. Förrän du anar står du mitt i ett nässelsnår och river.
Och det finaste av allt är att få runt i de olika trädgårdsrummen och se resultatet av det jordanden har fått mej att göra. Jag brukar ta en vandring just innan jag far hem. Då tackar hen mej. Och ibland får jag hemuppgifter så jag vet vad jag ska ta itu med nästa gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar