lördag 6 juli 2013

Av sitt överflöd...

Ojoj - än en gång måste jag prisa Facebook. La upp en notis i någon av ge bort/byt-grupperna jag är medlem i. En notis om att jag delar ut körsbärsträd. har nämligen sysslat med gallring den senaste tiden. Öppnat upp tunet på torpet. Klippt ner en massa körsbärsträdungar. Och kom att tänka på att nån kanske vill ha. Nåväl, tre damer svarade på notisen och idag var två av dem och botaniserade i min djungel. Två för mej helt främmande kvinnor som jag kunde ge av mitt överflöd. Och det blev mycket annat än körsbär som bytte ägare. Och få litet snyggare i knutarna. Den ena var försedd med en gammal trädgård så hon kom med en del plantor åt mej. Nästa vecka kommer den tredje. Hur skulle vi ha mötts utan Fb? Inte en chans.

Så fin skörd har jag aldrig fått



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar