fredag 16 september 2016

Höstlugn

Jag känner att det kommer nu - höstlugnet. Den tid på året då den aktiva sommaren går över i en tid för stillande. Inför den tid på året som jag skulle vilja lägga nästan stopp på. Tiden inför jul.
Men nu först en underbar höst. En tid när det inte varje vecka och nästan varje dag ska funderas på om man borde fara till torpet. Något som ska göras finns det alltid och ofta sånt som bör göras. Trevligt men kan bli stressigt när det ska inplaneras och sen är det ju ofta tungt jobb. Nu är det nödvändiga gjort och skörden är bärgad. Finns aktiviteter där ännu men nu kan jag fara när jag har lust. Om jag har lust.
Och det har blivit mörkare och svalare på nätterna - bättre chans till sömn.Man får tända ljus och mysa inomhus och på inglasad balkong. Man vill höststäda och boa om sej men det första får vänta tills våra nya fönster är på plats. Men boa får man ju göra.
Och oberoende om det är klara strålande dagar eller disktrasedagar så är det väder som faller mej i smaken. Att ha tid att gå ut i underbart doftande natur och sen komma in till myset. Det är höst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar