tisdag 13 november 2018

Fin fest

Jag är bjuden på en fin fest. Eller kanske man borde säja att jag var bjuden på en fin fest eftersom jag har tackat nej. Och nej tackade jag bla av den orsaken att tidpunkten inte var lämplig.
I samband med det här kom jag att filosofera över två saker.
1) Hur obildad jag är när det gäller fina fester.
    OSA - betyder det att man ska svara oberoende om man kommer eller inte?
    Klädsel - mörk kostym, förtjänsttecken. Vad betyder det för damers del?
    Tillställningen är en Avec-tillställning. Eftersom jag inte har nån partner - kan jag då ta med nån          annan? Nån karakamrat eller kanske rent av en väninna?
    Tack och lov att Google gav mej svar på det mesta. Det där med avec är fortfarande något oklart.
2) Hur gammaldags våra festkutymer är!
    Hur klädseln utgår från mannen - kostym, frack. Varför inte beskriva hela stassen - man och                kvinna - om det nu ska definieras.
    Och det här med avec - det är ju för katten konjaken till kaffet det! Ett otyg att använda det i såna
    här sammanhang. Och ännu värre - somman också har hört - med avec.

Nåja - det blev inte mina problem eftersom jag tackade nej - lydde den korrekta innebörden i OSA.
Hoppas de får en fin fest de som går.
Och förreten- jag skulle nog ha haft en lämplig stass i garderoben.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar