torsdag 6 april 2017

Känsla för en telefon

Kan man ha det? Känsla för en telefon. Ett dött föremål. Jo det verkar som om åtminstone jag skulle kunna.
Jag blev så lessen när jag inte längre kunde använa Messenger-appen på min Lumiatelefon. För att den inte kan uppgraderas till Windows 10. Måste alltså använda den via webben och det blev ohållbart. Klumpigt.
Ungefär samtidigt blev jag av med min trevliga CrossBoss-app på plattan - plus att jag tyckte jag kunde behöva en större platta.
Eller behövde jag? Skulle det istället bli en ny stor telefon som skulle fungera som platta samtidigt? Systemet skulle då vara Android.
Men Lumia och Windows då? Som jag älskar så! Och som är på utgående.
Det blev det sista som vann. Operation rädda Lumia vidtog. Chattade med en gosse på Elisa imorse och han reserverade en Lumia 650 åt mej. Var just efter den och betalade det kraftigt rabatterade priset 99 e. Vacker och vit. Och via mitt Microsoftkonto fick jag allt från den gamla överfört. Tom den knepiga Netikka-mailen. Fick en kamera med blixt och en frontkamera. Och förstås - ett större RAM- minne. Och Windows 10. Och Messenger. Som jag tycker jobbar långsamt i starten. Men det är Messenger - och det är ju den vägen jag lever i kontakt med folk. Den gamla kortlösa får vara en minihemdator om ingen vill överta den.
Not: Den service jag fick på Elisa var så undermålig att jag såg mej omkring efter ett ställe att uttrycka mitt missnöje när jag gick ut. Fanns inget sånt. Den som betjänade mej borde ha fått underkänt i kundebetjäningsprovet. Men telefonen är min!
Och CrossBossen då? Jo den spelar jag på en avlagd Androidtelefon utan simkort.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar