tisdag 18 april 2017

Det rings upp

Det är nog på många sätt bra att olika instanser ringer upp. Jag slipper hänga i köer. Jag slipper betala dyra samtal till servicenummer.
Men - nog är det störande också. Då det inte rings på utsatt tid. Och man behöver ha telefonen på. trots att man kanska är någonstans där det inte är lämpligt att ens svara.
I torsdags väntade jag hela dagen på ett samtal från försäkringsbolaget. Det kom aldrig. Imorse ringde jag och påpekade. Och då ringdes det upp ganska omedelbart efter. Imorgon väntar jag samtal av min läkare. Det kan dra ut på tiden innan det kommer trots att jag har tid 12.55. Tom så att de i växeln påpekar att det inte är någon tid att lita på. Tack och lov har jag möjlighet att ha på telefonen.
Jag har också läst att min HVC-växel ska införa samma system. Så nästa gång jag ska  beställa ringtid till min läkare ska jag först vänta på den ringtid jag får till den i växeln som ska ge mej tiden.
Säkert bra på många sätt. Och det kan hända att det bara är mitt problem. Känner mej inte ledig när jag går och väntar på ett samtal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar