onsdag 26 april 2017

Finsmakare

Sittande i en länstol med en god kakao på däckbyteriet kunde jag inte låta bli att åhöra diskussioner mellan (manliga) däckköpare och den duktiga försäljaren. Vilka detaljfunderingar, vilka diskussioner om testresultat, märken och en massa saker som jag inte tog till mej. Nästan som när en vinkännare talar om viner. Måste det vara så där invecklat eller låtsas de bara? Visar vad de kan och känner sej bekräftade när de får gensvar.
Frågade däckbytesställets ägare. De sa båda att det nog är värt att fundera på och kan vara knepigt att välja. Men tröstade mej med att jag inte lever farligt trots att jag över huvud taget inte följer med vilka däck som är innedäck idag. De ger mej råd och dem kan jag lita på. Okej då.
Jag tycker ju om alla viner också - utan att fundera dess vidare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar