söndag 6 september 2015

Magkänsla

Jag upplever att jag får värja mej för att inte bli för engagerad. Som nybliven pensionär. Föreningar försöker ragga mej som medlem (undrar varför - en förening går man ju med i av egen fri vilja), organisationer vill litet mer. Lovar jag nåt vill de ta hela handen. Och visst - jag är säkert attraktiv. Inte så gammal, flerspråkig, datorkunnig, uppträder inför publik helt ohämmat. Och skulle de dessutom veta hur idog och samvetsgrann jag är skulle det bli fart. Det vet de inte men det vet jag och vet också att jag med min natur lätt drunknar i uppgifter om jag tar dem på mej.
Och sen finns det saker jag inte är så bra på. Och skulle i sådana fall jobba mej fördärvad för att leva upp till nåns förväntningar.
Men jag är rustad. Jag känner i mej vad jag ska åta mej och vad jag inte ska åta mej. Och då tvingar jag mej att vara rak. Och det känns så gott. Verkar säkert ovillig men jag måste. Har redan åtagit mej flera nya saker och det kan komma ännu mera. Nöjd tills vidare. Jag ska inte vara bokad alla dagar - långt därifrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar