söndag 30 augusti 2015

Modeglädje

Jag undrar hur många gånger jag har fått löfte om att 70-talsmodet kommer tillbaka och aldrig har jag sett det jag velat se. Men nu - höstmodet. Och jag har sett det. Både de utsvängda jeansen och polotröjorna. Och iofs har sommarens långmode ju nog varit en föraning. Och färgerna - inte bara svart och grått. Grönt, senap och kanske var det också brunt. Och längre kjolar. Och mindre slim i övredelarna.
Mycket av det här är viktigt för mej men speciellt byxorna tycker jag är värda en mässa. Nog har ni ju sett dessa herrar med stora fötter, litet för långa smala byxor som korvar sej ovanför fötterna. Alternativet skulle vara byxor som är för korta. Och fina kostymer där byxorna är smala - byxor som kletar sej mot benen. Hoppas vidden når herrkostymerna också. Och damers fötter är nog inte heller så små med leggingssmala byxor ovanför - byxor som korvar eller är korta.
Nu får jag samla mina polotröjor och se vad de går för - det finns många. Och kanske ta till långa kjolar i vinter också -precis som i sommar.
Och ännu en sak - mera näbbstövlar och lodenrockar åt folket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar