söndag 23 augusti 2015

Chattarna

Det tycks bli allt vanligare att företag, skolor och därmed jämförbara håller sej med en chatt i realtid. Istället för att ringa upp kan man alltså diskutera i en chattruta i realtid med - som jag hittills har erfarit - verkligt duktiga personer som kan sin sak.
De tycks vara av två slag de här chattarna - dels de som dyker upp när man ar virrat runt tillräckligt länge på en sida (som när jag inte hittade fram på HUOM:s sida i fredags eller när jag trasslade till det då jag skulle boka besiktningstid ifjol) och dels de som finns där så fort man går in på en sida (högskoleantagningen till Sverige, yrkeshögskolan Arcada och registreringen på församlingsvalet i höstas).
Det känns så tryggt med den där lilla rutan där nån frågar om de kan hjälpa. Och precis min melodi som hellre skriver än ringer. Och så kostar det ingenting. Annat än dyra servicenummer som de flesta företag numera håller sej med. Och dessutom - svar direkt - inget bollande och vidarekopplande.
Och tänk så trevligt jobb. Man kan ju i princip sitta var som helst och svara. Det där är nåt jag skulle kunna extraknäcka med nån timme då och då.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar