onsdag 12 augusti 2015

Mera beröm

Kan inte låta bli att än en gång prisa min bilverkstad. Skulle allt i vårt samhälle fungera som där skulle vi må väldigt bra. Smått kan bli stort.
Kom för tidigt och stod och väntade - ingen bakom disken. "Har du väntat länge, måste göra annat". Glatt och skämtsamt - och trevligt för mej - på svenska.
Serverades kakao. Blaskig men det gav anledning till diskussion med gossar i kaféet.
Billigt - det har jag tidigare talat om. Det som jag misslyckades att limma fixades med "lakrits"  - de sa så. Gratis.
Rum att diskutera. Det märkte jag redan tidigare när jag hade bilen på service där. Vad är bäst för mej - vad tycker jag - men med deras professionalitet i ryggen. Jag var inne och diskuterade före dagens träff - och blev bra bemött.
På nåt sätt en gammaldags bilverkstad. Trots att den är riksomfattande. Som dessutom ligger nära trevliga butiker. Hongkong, Minimani, Lidl, K-rauta, Biltema, Loppis.
Ja och så gick bilen genom besiktningen. Blev lovad brev med besiktningsförmån nästa år också - de var så nöjda med uppslutningen. Gillar. Generöst, vänligt, småskaligt trots stort, betjäning på kundens språk. Och namnet är:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar