onsdag 11 december 2013

Social i cyberspace

Jag älskar nätverk. Minns att jag i början av min datorera hoppade på alla möjliga koulukaverit/luokkakaverit- grupper. Som ju inte fungerade eftersom inte just nån av de mina gjorde på samma sätt. Och när Facebook kom kändes det som ett beställningsarbete för mej. Jag blev genast aktiv. Kunde naturligtvis inte låta bli att också gå med i andra nätverk. Twitter, Linkedin, Google+, Instagram och eventuellt något annat också. Men inte gillar jag speciellt. Konstaterade speciellt under presidenttillställningen att Twitter ät ett hafsigt egotrippforum. Alla kastade ut sina egna synpunkter och ingen gitte ta ställning till nån annans. Typ. Linkedin är jag med i  - trots att jag intealls hör hemma där - för att jag tycker det är kul att hitta bekanta. Speciellt gillar jag att följa med vad fd studerande håller på med. Då och då hojtar nån till att jag finns i f´dess Google+-cirklar. Men det är bara det att det inte är just nån av n´mina vännersom cirklar på där. Instagram kan jag förstå är trevligt om man har nån i ett annat land, på resa eller så och vill se foton den lägger upp. Men annars - blä. Dålig kvalitet på väldigt många bilder. Tagna slarvigt med en telefonkamera, litetsneda, litet fel belysning och litet fjolliga miner. Dessutom är det en omväg för mej - får inte mina kamerabilder direkt in på Instagram. Nä - jag är med men jag säjer om alla andra förutom Facebook - de får gå där som katta. Heja Facebook där jag får respons på det jag skriver, där jag har många att nätverka med och där jag kan vara med i intressegrupper. Och få både bild och text på ett naturligt sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar