måndag 30 december 2013

Saknar redan

Jag kunde känna det redan på juldagen. Jag saknar julen. Det är ett fenomen som är bekant från tidigare år och det är nog därför jag tar ut svängarna så mycket före julen. Vet inte riktigt varför det är så för jag gör ju inte så stort väsen av julaftonen. Men det är på något sätt som om det där fina finns före. Man pyntar, man städar, man bunkrar upp, man känner vibbarna hos andra. Man önskar god jul och beter sej på allt sätt trevligt. Och sen är det över.
Men jag kommer nog igen och njuter julfrid och mys under resten av jullovet men sen blir det riktigt tufft när julen ska städas bort och vardagen börja på riktigt. Då gäller det att ta utstädandet med överraskning för att det inte ska kännas så vemodigt. Speciellt jobbigt var det förr när jag hade gran. Men när allt väl är ute känns det bra och jag vill precis som normalt folk ha luft och ljus.
Men jag längtar nog litet till julen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar