onsdag 25 december 2013

Nya och nära

Man brukar säja att det är svårt att hitta nya vänner när man är vuxen. Men hallå! Jag får ta till båda händernas fingrar när jag ska räkna de vänner jag har fått den senaste tiden. och då talar jag inte om tillfälliga kontakter som man byter några ord med. Långt ifrån. Det här handlar om verkligt nära vänskap, människor som jag skulle kunna vända mej till i min nöd. En del umgås jag med enbart på Facebook eller per e-post och en del träffar jag irl. En del är bekanta från förr och en del är helt nya. Och det intressanta är att de alla har en koppling till det faktum att B är död. Det är väl så att jag på något sätt är öppen för nya kontakter... Och har mött andra som också har varit öppna för kontakt. Så att man inte skulle kunna få nya vänner i vuxen ålder - det är struntprat. Tack och lov!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar