måndag 2 december 2013

3 ggr feelgood

Jag har under hösten haft tre aktiviteter som har gjort mej så gott. Onsdagar, torsdagar och fredagar. Det handlar om kören på onsdag kväll, stavgång torsdag och sömnskola fredag. Har funderat litet varför de gör mej så gott. En sak är att de är färdigt där - jag behöver inte jämka och bestämma var, när och hur. De ger mej något socialt utan att bli kravfulla. Jag trivs med människorna jag möter där och då och vi mts där och då. Och alla aktiviteter är sådana att de tycks få endorfiner att strömma till - är en ny människa efter varje omgång. Det kommer att bli ändring efter julen - jag jobbar i slutet av veckan så stavgången försvinner. Ska nog ersättas med simhallsbesök i början av veckan - nån speciell dag så det är bokat. Tyvärr tar sömnskolan slut - den kommer jag att sakna så. Får väl kalla mej kvarstannare nån gång och ta den i repris. Men kören är evig! Jee! Feelgoodaktiviteter behöver jag - många gånger per vecka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar