fredag 27 december 2013

Rea

Det är trevligt att gå på rea. Speciellt så här i mellandagarna. Man träffar människor. Glada människor. Man ger varandra råd. Hjälper varandra att hitta. Både bekanta och obekanta. På nåtsätt legitimt att engagera sej när det är så många som är ute i samma glada ärende. Att fynda. Själv var jag tyvärr på jakt efter nåt så svettigt som en dunjacka. Att prova såna våtvarm efter vandring i snöslask var ingen höjdare. Och dessutom fanns ingen passande. De flesta jackor är insydda där inte jag är. Michelingubbe direkt! Fast det snälla biträdet bedyrade att inte så var fallet. I övrigt fick jag strosa och småprova saker här och där. Träffade trevligt kaffesällskap så jag fick ta mej en paus. Och nej - ingenting köpte jag - idag. Nöjd och våt landade jag i soffan hemma. Det kommer fler readagar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar