tisdag 20 november 2012

Undror

Det är två saker jag funderar på när det gäller bloggen. För det första - varför blir vissa inlägg mer lästa än andra? Jag förstår att ett inlägg som jag lägger synligt - tex på Facebook - blir läst. Men då jag inte. Lägger nån annan ut? Hur kan jag i så fall se det?
Och det andra - varför är det så segt med kommentarena när det gäller blogginlägg? Som aktiv Facebookare är jag så van med direkt feedback att jag nästan blir besviken när inget händer här.
Att så...

4 kommentarer:

  1. Jag har slutat kommentera i bloggar som inte svarar på mina bloggkommentarer, har jag märkt. En orsak.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna ha långa diskussionstrådar där jag själv skulle ingå. Men så intressant är jag och mina inlägg förstås inte. Kanske man borde lägga in fotoalbum...

    SvaraRadera
  3. Jag läser i princip alla dina inlägg (prenumerar på din blogg) men jag ber om ursäkt för att jag är dålig på att kommentera... och det beror nog bara på att jag är lat, tyvärr. Och jag har samma erfarenhet från min blogg, den blir läst men sällan kommenterad. Kommentarerna kommer sen IRL eller på facebook där det går enklare att kommentera.

    SvaraRadera
  4. Det är väl nog så - när man tex ska logga in för att kommentera så blir det inte av - enklare på annat sätt. men tack för detta - är så mysigt när man öppnar o ser att nån har kommenterat

    SvaraRadera