söndag 4 november 2012

Nytt strykjärn

Skulle stryka mina morgondagskläder. Som nog inte är så väldigt skrynkliga men sådär smått efter att ha varit vikta. La igång mitt 20 år gamla fina strykjärn och gick till datorn - hur annars. Visste nog att jag strök på högsta temperatur senast och märkte nog också att det luktade litet - men nånting fängslade med på datorn - hur annars. Och när jag äntligen gick till köket var det för sent. järnet hade överhettats där det stod i sin ställning av plast och bottnen hade bubblor. Och det rykte. Förstod ändå inte hur illa det var utan försökte stryka men då lossnade bottnen. Hujedamej, jag kunde ju ha ställt till eldsvåda! Och fått en elstöt! Tack och lov blev det inte så. Det enda jag drabbades av var äcklig lukt av bränd plast och märken på strykbrädan. Och så måste jag förstås köpa ett nytt järn. Detta järn fick jag när jag fyllde 40 år. Ja, och så är jag förstås litet skrynklig imorgon. Eländes dator! Not.

Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar