måndag 26 november 2012

Flashmob

När jag första gången såg flashmob på Internet var det folk som samlades i Helsinfors järnvägsstations vänthall och sjöng Finlandia om jag minns rätt. Fler och fler, högre och högre. Och jag min dummer trodde att det var helt spontant! Visste inte att det fanns ett fenomen som flashmob- dvs man bestämmer sej för att samlas och musicera/sjunga så att det ser spontant ut. Påmindes om det då jag såg en underbar flashmob i en friends statusuppdatering. An die Freude. http://www.youtube.com/watch?v=kbJcQYVtZMo&feature=share

Och precis som då med Finlandia så greps jag av en iver att göra detsamma. Vad säjs om att flashmobba i Rewell Center mitt under julrushen. Hänger du med? Och vad skulle vi göra - nå sjunga en julsång typ Gloria förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar