torsdag 22 november 2012

Stavgäng

Jag gick med i torsdagsstavgångsgruppen i tron att det var ett gäng högstadielärare som efter pensioneringen hade slagit sej samman och börjat motionera tillsammans. Så småningom har det gått uppför mej att det är mer organiserat än så och nyligen fattade jag att det är ett projekt i Folkhälsans regi. Det finns två grupper i Vasa centrum och min med start vid kyrkan torsdagar 10.30 är en av dem. Härligt att ha nåt som faktiskt är bestämt - torsdag 10.30 stavgång. Och det har också lyckats så bra att jag har varit ledig torsdagar. Vi är varje gång fler än 5 och oftast delar vi upp oss efter hur snabbt var och en vill gå. Ibland avviker nån under färden. Känner mej väldigt motionerad när jag kommer hem. Tack Folkhälsan! Läste idag på nätet om grupperna och där talades det om 65+. Men det talar vi tyst om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar