onsdag 21 november 2012

Dags att mörka

Jag använder femårsdagböcker. Sådana där man så småningom ser 4 år av samma datum när man gör dagens anteckning. Har redan länge bestämt att jag byter bok vid årsskiftet för att inte nästa år torteras med det som hände med B och oss året före. Trots att det finns plats för två år ännu. Har redan köpt en ny bok. Och hade tänkt att december skrivs på lösblad.
Men nu märker jag att jag varje kväll redan läser föregående år med en viss bävan . Kan man ana nåt redan nu? Därför bestämde jag igår att jag slutart skriva i boken nu. Lösblad fram. Och det känns så jobbigt. Känns som om jag skulle lämna honom trots att det ju inte är så. Jag lämnar ju bara det som var så jobbigt. Minns det som var bra. Kanske nångång läser jag det jobbiga..
(Har ännu inte läst den kria jag skrev under min mammas sjukdomstid och inte heller det brev jag skrev till den avdelning där hon låg).
Så här skrev jag ifjol - gårdagens datum -söndagen den 20.11 2011 : "Skön vacker morgon. Film. Till Sundom på stavgång. Fiskmiddag och på stan. Julöppning". Så smått och enkelt men så stort och saknat!

1 kommentar:

  1. Löste problemet genom att plocka fram en gammal 5-årsdagbok så nu kollar jag vad som hände 2005-2009

    SvaraRadera