söndag 18 november 2012

Fara bort och komma hem

Jag har varit borta. Ända i Helsingfors. På intressant studiehandledarutbildning. Och hemma hos väninnan med man. En mycket viktig resa på alla sätt. Det är så länge sedan jag har varit någonstans. Jag har ett uppdämt behov av att få ta till mej nyheter inom mitt studiehandledarområde. Och att dessutom röra på mej. Mitt liv har ju varit väldigt bundet till hemmet den senaste tiden. Och åtminstone till Vasa. Och förutom den jobbstimulans jag fick var det så fint att få umgås i väninnans hem. Och jag blev så väl emottagen! Dessutom njöt jag enormt av att få se storstan. Och att få gå på shoppingrond (utan att just köpa något). En storstad är nog alltid en storstad.
Funderade litet på hur det skulle vara att komma hem på nytt när inte B som vanligt väntade mej och fanns där för att höra rapport från redan. Så var det alltid förr. Men det gick nog helt ok - väninnan N mötte vid stationen och det var fint att få komma hem till eget. Jag är trött dessutom. Ovan att resa?
Men jag kände nog av att B inte fanns under resan. saknade kontakten till honom - det att vara borta men via honom ha en länk hem. men den bara inte finns mera och så är det så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar