torsdag 15 november 2012

... i Österbotten

Ensam i Österbotten. En sådan sluten Fb-grupp vill jag skapa. Åtminstone imorse tyckte jag det var en god idé. Jag tror att den kom från tankarna på hur man blir tvungen att anlita vänner (som i och för sej glatt ställer upp) när man ska ha gjort nånting där det behövs två. Tex det jag igår hade - bilservice. Min grupp skulle inte vara nån datinggrupp. Utan en grupp där man i loggen kan säja - nu går jag på bio, stavgång, behöver skjuts, skulle vilja ha hembakt bröd, hjälp med att flytta en soffa, med datorn mm. Precis när jag skriver märker jag att det mesta är sånt som tjejer kan tänkas behöva hjälp med. Men det är ju bara exempel. Och vi utgår från att killar har fantasi! Eller så här - nu går Ensam-gruppen på kafé, på en öl. Och som sagt en sluten grupp. Vad tycks?

2 kommentarer:

  1. Namnet föddes troligen ur Sleepless in Seattle...

    SvaraRadera
  2. Nu är gruppen startad och namnet blev Tillsammans i österbotten. Hoppas den inte blir en flopp-

    SvaraRadera