torsdag 30 augusti 2012

Kursändring

När jag kom från mina teoretiska studier i Åbo var jag så sugen på knyppel och knåp att jag gick t.o.m. fyra dagar per vecka på Arbis. Det var klädsömnad, keramik, lappteknik, mjuka djur, julpyssel, träslöjd - you name it! Plus att jag ofta gick nån jumpagrej. Och det här fick jag in och hann med!
I dagens läge har jag svårt att klämma in en enda kurs plus kören. Och denna höst har det nu varit riktigt virrigt - jag har ändrat kurs två gånger. Varför funkar det sämre nu med jobb och kurser?
Jag tror att det handlar om att kurserna sträckte sej över längre tidsperiod förr. Och då spelade det inte någon större roll om en kurs naggades i kanterna av jobbmöten ett antal gånger. Annat är det nu när en kurskväll är typ tre timmar och antalet träffar är få. Och dessutom kostar det betydligt mycket mer nu. man anmäler sej intetill fem kurser om man inte hinner med dem.
Det är dessutom så just nu att det jag vill gå på är tillverkning av dockskåpsmöbler och nån sån kurs går inte i höst. Därför har jag tänkt gå nån träslöjd och den vägen få tillverka möbler. Den första hade kö så där tänkte jag att jag kan släppa in nån från kö och bytte till svepteknik. Sen kom jag att  tänka på att dockskåpstillverkarkursen kanske inte blir av (den har en fortsättning för möbeltillverkning) så då bytte jag till den för att jag "tyckte synd om den". Så det är så att jag har virrat av min godhet och inte nåt annat!
Dessutom är jag nu på en kurs som går måndagar som inte brukar vara nån riktigt vanlig mötesdag.
Så den 10 september tar jag ett av mina dockskåp under armen eller trävirke i en väska och går på kurs - här ska det piffat upp och fixas fönster. Hoppas bara att kursen blir av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar