måndag 13 augusti 2012

Delaktighet

Jag kände det så starkt idag när jag gick från bilen till Kulturhuset och såg alla andra på väg till samma ställe - jess, det är fint att ha ett jobb att gå till! Att vara delaktig i ett större sammanhang - min kommunala arbetsplats. Känner inte alla (inte på långt när) men vi hälsar på varann för vi hör ihop på nåt sätt. Och vad alla såg fräscha ut! Och unga! Men så börjar det bli så att jag är nästan äldst i gemenskapen. I gymnasiekollegiet är jag äldst och de på grundskolsidan får gå vid 60. Men jag vet att det finns en del som jobbar kvar ändå. Men snart är jag äldst.
Sen blev jag så glatt överraskad vid kaffepausen i den egna skolan när det bjöds på födelsedagstårta - Sippan 60 år stod det på den. Utan att jag visste nåt. Och så fick jag en blombukett och ett presentkort till Day Spa. Jättefint!
Och många kom fram och beklagade sorgen och det kändes också bra. Igen - att vara en del av en gemenskap....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar