torsdag 30 december 2021

Humor

 Väldigt ofta känner jag mej humorbefriad. Möts av gubbskämt, satir, ironi och andra blahablahaskämt. Så till den milda grad att jag känner mej som en riktig torris.
Men så möter jag såna som bjuder på humor som jag förstår mej på. Tex en på apoteket som vågar släppa sej skämtsam. Idag - starkare dos av min medicin, stor förpackning - men så är det ju dubbel dos också - får se om du ens kan svälja den. Låter inte som humor men det var det. Tidigare en gång när jag löste ut mina betablockerare och konstaterade att de förra verkade också när burken stod på köksbänken. Hon: vet du jag har förstått att den här nya satsen är ännu bättre på köksbänken. Hon må ju ha en utmärkt förmåga att läsa av vem hon vågar skämta med. Tack för det.
Känns så skönt att inte behöva känna sej som torris. Har ju humor bara den är rätt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar