fredag 17 december 2021

Gamla hundar

 Löste som vanligt Språktidningens fredagskviss idag.10/12 poäng. Och som så ofta - de ord jag missade var såna jag aldrig hört förut. Och likaså som så ofta så bestämmer jag att jag inte ens behöver lära mej dem. Tex åhåga tycker jag att jag gott kan vara utan. Kan så många ord redan.
Kom att tänka på de där gamla hundarna. Som man enligt gammal klokskap inte kan lära sitta. Tänk om de inte vill lära sej sitta. Om de med sin livserfarenhet har lärt sej att de klarar sej bra utan att spela med i tvåbeningarnas dressyr. De ger nog mat och kärlek trots att man inte sitter vackert.
tänk på det när ni bråkar med gamla hundar - och tvåbeningar som redan behärskar det som räcker till för ett gott liv. Tex att inte lära sej vad åhåga betyder.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar