fredag 10 december 2021

Digisprång.2

 Under pandemin har det talats mycket om hur samhället har tagit megadigisprång. Distansarbete, distansstudier, distansmöten, nätbeställningar - you name it.
Upplever också att många av oss på individnivå just nu har tagit/är mitt i ett digisprång.
Det här med att få coronapasset till telefonen kittlar litet - snärtigare än att hala fram en skrynklig A4.
Och vad lär vi oss på den vägen? Jo att gå in i Min Kanta - mycket bra att kunna annars också. Jo att ta skärmklipp - nåt åtminstone jag använder nästan varje dag. Och jo att hitta ett bra ställe att parkera passet i telefonen. Varierar väldigt från telefon till telefon och individ till individ vad som är bäst. Håller fast vid det jag sagt tidigare - vi kunde ha fått en lagringsapp enkom för passet - samma för Android och Apple. Själv har jag passet parkerat på många ställen i min Androidtelefon. Mitt bästa ställe är Google Keep där passet är fastnålat så det alltid är överst och är färdigt öppnat i widgeten.
Jag har tagit som en av mina uppgifter att se till att folk gör det här. Så bara komsi komsi.
Inga skrynkliga A4-or mer för såna som har en smarttelefon! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar