onsdag 15 februari 2017

Som under studietiden

Upplever just nu att det händer mycket. Mycket som jag vill ta del av. Föreläsningar, träffar. Program mest varje kväll. Och program som jag känner mej helt fri att gå till ensam. Oftast är det nån bekant på plats - och ibland kan man kolla på förhand litet vem som kommer. Det är flyt.
Det känns på nåt sätt som under studietiden. Trots att det då ofta var mera festbetonat kvällsprogram. Nu handlar det om samhällsintressanta saker - typ besök på energilabbet Vebic, tvåspråkighet (både imorron och nästa vecka), Wasa Station (förra veckan). Dessutom fick jag tips om Energy Week. Plus endel saker som kommer via datastödet. Och de stabila - kören och uppträdandena och förtroendeuppdragen. Och så småningom debatter inför kommunalvalet.
Nog hände det saker när jag jobbade också men dels var man ofta jobb-bokad och dels "orkade man inte" ta sej ut på kvällen.
Annat är det nu - föresläsningsfester - det är vad jag får som pensionär!

Vebic



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar