lördag 11 februari 2017

Finns det?

Nu ska ni inte tro att jag är hysterisk när det gäller larm och möjlighet att få kontakt med 112 trots att jag har skrivit på samma tema förr.
Jag fick bara en idé och vill ställa en fråga/ge nån uppslag till en uppfinning.
Fråga: Finns det en manick lik de traditionella trygghetslarmen - men som inte går till nåt vaktbolag eller nån nödcentral via en mottagare/sändare i rummet. Utan en manick som helt enkelt öppnar min telefon - ringer upp nummer som jag själv har valt - tex mina ICE-kontakter eller 112. Håller "linjen" öppen så vi kan kommunicera.
Med dagens teknik tycker man det borde fungera. Tänk vilken inbesparing för alla. Och tänk hur många fler som skulle använda ett armband eller en dosa kring halsen. Kunde ju utvecklas av smyckesindustrin dessutom.
Men på riktigt - finns det sånt? Och om inte - se till att det börjar finnas. Ni alla som forskar inom området. En guldgruva för den som kommer på det. För jag vill lova att det finns massor med folk som skulle skaffa en sån grej - också såna som inte skulle tänka tanken att skaffa det traditionella trygghetslarmet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar