söndag 12 februari 2017

Humorbefriad - nästan

Jag undrar om det jag skrev om tidigare - att jag så sällan skrattar - har att göra med att jag i många stycken känner att jag är humorbefriad. Eller inte befriad - för jag kan ju njuta något så oerhört av vissa saker - men kanske man skulle säja att jag har en så selektiv humor.
Sån humor som på nåt sätt lutar mot ironi och sarkasm köper jag inte. Inte heller humor som driver med folk köper jag. Om folk inte själva är närvarande förstås.
Kan inte på rak arm komma på nån annan humor jag skulle gilla än verbal dito. Och också där av speciell sort. Kommer på mej med att sakna Leif Sjöström. Han kunde driva med folk på ett sätt som jag gillade. För det mesta. Och som jag tror att de omtalade också gillade.
Tänker på sånt här när det delas och gillas olika skämt om våra politiker och framför allt om Trump. Tycker folks uppdateringar svämmar över av sånt. Scrollar förbi. Kan inte gilla. Och i fallet Trump vill jag inte gilla, ogilla eller dela nåt - vill tiga ihjäl karln.
Tänker också på sånt då jag snubblade över den omtalade reklamvideon för Vasa. Den video där Sara Forsberg på kort tid ska "göra" Vasa. Vasas ansikte utåt. Pyh! Här. Har inte täckts berätta hur fånig, hafsig och hysterisk jag tycker den är men nu säjer jag det. Om videosnutten tycker jag inte!
Tänkte på det när jag härom kvällen var och hörde bl.a byggföretaget Lemminkäinen. Och faktum är att jag tycker att inledningen på deras reklamvideo för Wasa Station (ner till Esittelyvideo) är bättre reklam än Saras grej. Inledningen och litet till skulle med enkla medel ha blivit nåt mer i min smak. Och igen undrar jag om det är fel på min humor , min inlevelseförmåga - eller är det en åldersgrej?
Du som läser det här - bjud oss på nåt riktigt roligt!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar