tisdag 28 februari 2017

Bortskämd

Såtillvida är jag en riktig pensionär att jag inte kan göra så många saker på en dag. Eller det tror jag åtminstone. Om det är bokade saker så går det nog men sånt där som jag ska bestämma själv blir ofta bortvalt.
Tex idag ska jag på ett möte 16.30. Och trots att det fanns flera tomma timmar på eftermiddagen kunde jag inte dra igårn med rensning av köksavloppet. Trodde jag.
Och dessutom måste jag klä mej i utekläder innan jag gick till mötet - jag måste ju få mej köpt en fastlagsbulle dagen till ära. Så absolut ingen tid för smutjobb som rörensning.
Och det där med att klä sej för att gå ut - nämen det gör jag väl inte om jag inte annars har nåt ärende ut. Det betyder att kyl och frys ska fyllas på riktigt de gånger jag kommer mej till butiken - annars kan det bli knapert.
Ja huj huj - när man jobbade var man på g alla dagar - och handlade på hemvägen.
Hjälp vilket lyxliv man lever. Skönt. Myskläder eller sportkläder - det är vad som gäller mellan de bokade tillfällena. Och gott om soffhängspace mellan aktiviteterna.



Lånad bild



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar