fredag 27 maj 2016

Ointressant

Hörde för en tid sen ett radioinslag om Facebook. De som uttalade sej tyckte att Fb har blivit så tråkigt och ointressant när de personliga inläggen har blivit färre och folk istället lägger upp länk efter länk som de har hittat någonstans på nätet. De sa dessutom att de uppfattar att folk flyr Fb av den orsaken.
Jag är benägen att hålla med. Jag öppnar sällan de länkar som folk lägger upp. De där länkarna som kan komma tio på raken av en och samma person. Kanske litet av kan själv-mentaliteten. Dessutom tycker jag så mycket mera om att läsa personliga saker. Det är nog därför jag är på Fb - för att "umgås" med mina kontakter, läsa deras uppdateringar och delta i diskussioner. Det händer att jag själv lägger upp länkar i mitt privata flöde - länkar jag hittar på nätet. Men då brukar jag tillägga en sammanfattning eller en personlig åsikt.
Däremot kan jag tänka mej att samla relevanta länkar i de grupper där jag är medlem. Tex i pensionärsgruppen - länkar som speciellt riktar sej till pensionärer, intressanta artiklar och puffar för händelser.
Hoppas ni mina vänner fortsätter att skriva personliga saker - jag är intresserad av er.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar