måndag 18 maj 2015

Fräscht

Idag då jag  var på väg hem från torpet kom två damer på väg till begravningsplanen fram till mej. Och hade ett ärende. Dam 1 hade varit och hört min föreläsning om Internet och Facebook och hade lagt på minnet att jag lovade datastöd och att det gula torpet är mitt. Berättade för Dam 2 som inte hade hört mej men som är datorägare. Och skulle vilja lära sej litet mer så att datorn inte bara ligger på skrivbordet. Nå vad vill du lära dej. Skriva. E-post? Ja för att ha kontakt med barnen. Skype - javisst. Nå hur ställer du dej till Facebook - tror det skulle vara en möjlighet. Ja det tror jag nog! Underbar fördomsfrihet och nyfikenhet! Vi bytte kontaktuppgifter och nån dag inom en snar framtid ska jag besöka Dam 2 och se vad vi kan göra. Hoppas innerligt att jag kan hjälpa. En så aktiv dam borde komma sej in i datorns underbara värld. Och visa att också i en ålder av 80+ kan man ha nytta och glädje av tekniken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar