onsdag 6 maj 2015

Första intrycket

Första alltså. Och mitt alltså. Och av beta-versionen alltså.
Vet inte riktigt vad jag ska säja. Har så bra lärt mej att hantera Windows 8 nu att jag nästan tycker att jag inte hittar nåt snärtigt i tian. Jag har lärt mej att undvika panelerna eller vad rutorna kallas. Har ett nästan tomt skrivbord med en Google Chrome som i Bokmärkesraden har nästan allt jag behöver och därifrån kör jag det. Undviker appar i de flesta fall. Hade en Classic Shell-meny installerad i ett skede men inte ens det har jag nu. Så nu minns jag inte vad jag brukade ha i menyn. Och så fanns det ett antal finesser i Win 8 som jag hade lärt mej att uppskatta.
Nu i Win10 är menyn tillbaka - synlig tillsammans med panelrutorna. Men jag får det inte att se  vackert ut. Och det är A och O för mej när det gäller datorer. Så nu får jag börja läsa på - för det är klart att det ska finnas finesser. Som jag ska lära mej i god tid innan den riktiga versionen ska tas ner till den riktiga datorn.
Får litet tänka mej för när jag ska använda testdatorn för det verkar som om mitt modem lever på gränsen för vad det tål när två kraftiga laptopar, en platta och en telefon är på gång. Och då det dessutom ska leverera den nya hastigheten 50 M som Anvia bjöd på härom dagen.
Men som sagt - nu har jag tid att träna, lära mej teoretiskt och upptäcka. Återkommer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar