onsdag 27 maj 2015

Det går nog

Igår bekom jag en ny huggkubbe. Av en rönn som togs ner på gården. Lämplig höjd. Stor förvåning när den var så tung att jag knappt fick den flyttad längs marken. Här har vi ett problem. Att få den upp i bilen - ingen chans.Parkerade den tills vidare. Grannens svärson råkade vara på gården när jag var på väg nånstans. Tog raskt tag i den och lyfte den i bilen. Där klonkade den på - rullade fram och tillbaka så det nästan kändes farligt. Fort bort med den. Idag - som förlängning på ett annat sundomuppdrag och före bilservicen. Men hur få den ur bagageluckan? Två starka karlar erbjöd sej att komma med. Litet opraktiskt med tanke på andra färder och litet kan själv. Så jag tackade nej. Men kontaktade en backup - en stark sundomkarl. Men tadaa - han behövde inte komma. Kunde själv! Och nu står den nere på gården.Inte på rätt ställe men på gården. Men att en huggkubbe kan väga!
Med den här långa ramsan vill jag få fram två saker 1) ett tack till starka karlar som erbjuder hjälp - utan att jag ens behöver be om det och 2) en note to self - det finns hjälp att få och det finns begränsningar i vad jag själv orkar göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar